سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۳۸:۰۸

دکتر محمد سعید سیف گفت:
لزوم برنامه‌‎ریزی برای فعالیت‌‌های گسترده در آب‌‌های عمیق

باشگاه خبری فراساحل: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با انجام برنامه‌‌ریزی در حوزه فعالیت در زمینه آب‌های عمیق، بودجه کم کشور در این بخش را به بهترین نحو مورد استفاده قرار دهیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت مارین نیوز، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از ابتدای سال جاری اقدام به تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور کرده است. این نقشه راه شامل 6 حوزه اصلی دریایی ائم از حوزه شیلات، فراساحل، کشتی‌سازی، گردشگری دریایی، محیط زیست و بنادر می‌شود که حوزه فراساحل و مدیریت فناوری‌های آب‌های عمیق یکی از مهمترین این حوزه‌هاست. وزارت نفت با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به تدوین نقشه راه فناوری‌های فراساحل کرد که همایش نقشه راه اکتساب فناوری‌های تولید تجهیزات اکتشاف، حفاری، استخراج، بهره‌برداری و انتقال منابع هیدروکربوری آب‌های عمیق در راستای تدوین نقشه راه‌ فناوری‌های بخش فراساحل در حوزه دریا بود.


این همایش با حضور دکتر علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر، دکتر محمد ابراهیم شفیعی مدیرکل معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت، دکتر محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از کارشناسان حوزه نفت و دریا به بررسی ابعاد فعالیت در حوزه آب‌های عمیق پرداخت. سیف در این نشست با بیان اینکه در حوزه مذکور تاکنون اطلاعات گوناگونی جمع‌آوری شده است و زمینه‌های فعالیت در حوزه آب‌های عمیق در حال فراهم‌سازی است، گفت: متوسط عمق اقیانوس‌های جهان 3800 متر است و عمیق‌ترین اکتشافاتی که در اقیانوس ها صورت گرفته تا عمق 3000 متر بوده است. جهان هنوز به فعالیت و حفاری تا عمق متوسط اقیانوس‌ها نیز دست پیدا نکرده است. وی همچنین تصریح کرد: حفاری در آب‌های عمیق از حیث مالی بسیار هزینه‌بر است و حفاری در این عمق هزینه تولید بشکه‌های نفتی را نیز افزایش می‌دهد. البته ناگفته نماند که فعالیت در این حوزه پیچیدگی خاص خود را دارد.


دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ادامه داد: ضرورت فعالیت در حوزه آب‌های عمیق ضرورتی ایجاد کرد تا کارگروهی تشکیل و برای کار در این حوزه جوانب در نظر گرفته شود. اما نتیجه اطلاعات جمع‌آوری شده باید توسط کارشناسان و صاحب‌ نظران مورد بررسی قرار گیرد. سیف با اشاره به اهمیت توجه به حفاری در آب‌های عمیق بیان کرد: از صاحب نظران انتظار می‌رود در قالب کمیته‌های تخصصی، اطلاعات گردآوری شده را در ابتدا مورد نقد قرار دهند و سپس به تعیین اولویت‌ها برای فعالیت در حوزه آب‌های عمیق بپردازند. در نهایت روش‌های مختلف برای دستیابی به فناوری‌ها در حوزه آب‌های عمیق را ارائه کنند. وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با انجام برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت در زمینه آب‌های عمیق، بودجه کم کشور در این بخش را به بهترین نحو مورد استفاده قرار دهیم و در واقع با انجام برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف در این زمینه می‌توانیم منابع را درست و به جا مورد استفاده قرار دهیم. در بخش دیگری از این نشست، کارشناسان به بررسی فنی نقشه راه اکتساب فناوری‌های تولید تجهیزات اکتشاف، حفاری، استخراج، بهره‌برداری و انتقال منابع هیدروکربوری آب‌های عمیق پرداختند.



  کد خبر : 203
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :